• Fri fragt
  • 30 dages åbent køb
  • 1 års garanti

Købsvilkår

1. Generelt

1.1 Disse købs- og leveringsvilkår (“Købsvilkår”) gælder, når du som privatperson (“Kunde”) foretager en bestilling på hjemmesiden goldenmoose.se eller tilhørende hjemmesider relateret til varemærket Golden Moose, som ejes af Barshopen i Stockholm AB (org. nr. 556855-7523).

1.2 Vi tager forbehold for eventuelle tryk- og skrivefejl i disse købsvilkår og i øvrig kommunikation via samtlige af vores kanaler.

1.3 Ved spørgsmål om os eller vores vilkår, kontakt vores kundeservice.

2. Aftale og bestilling

2.1 For at kunne gennemføre et køb, må du som kunde acceptere købsvilkårene. En aftale om køb indgås, når købet er gennemført ved kassen. Vi forbeholder os ret til under særlige omstændigheder, såsom ved tekniske problemer eller slutsalg, at afvise eller annullere en bestilling.

2.2 Personer under 18 år skal have en værges godkendelse for at foretage en bestilling.

3. Priser og betaling

3.1 Alle priser på hjemmesiden angives i lokal valuta og inkluderer 25 procent moms.

3.2 Betaling sker via Klarna Checkout eller en eventuel alternativ betalingsløsning, som tilbydes ved kassen. Klarnas købsvilkår kan læses her.

3.3 Ved at gennemføre et køb på hjemmesiden godkender du Barshopen i Stockholm AB’s købsvilkår.

4. Levering

4.1 Normal leveringstid er 1-3 arbejdsdage i Sverige og 3-7 arbejdsdage i Europa. I højsæsonen kan leveringstiden være længere.

4.2 Fragten er gratis, hvis intet andet er angivet ved kassen.

4.3 Vores leverancer udføres at PostNord. Vi tilbyder levering til afhentningssted eller hjemmelevering, alt efter hvor du befinder dig geografisk.

4.4 Hvis du ikke henter din pakke på afhentningsstedet, eller hvis fragtfirmaet ikke lykkes med at aflevere din pakke til dig via hjemmelevering, bliver pakken returneret til os. Vi er nødsaget til at debitere dig for en afgift på 200 kr. for at dække de ekstra udgifter, det medfører for os.

4.5 Hvis du har bestilt en vare og fortryder, efter vi har sendt din bestilling, skal du returnere pakken ifølge nedenstående oplysninger om fortrydelsesret.

4.6 Hvis du som kunde angiver forkerte personoplysninger/leveringsadresse/

kontaktoplysninger ved kassen, og det resulterer i en udgift for Barshopen i Stockholm AB, forbeholder vi os ret til at opkræve en afgift for at dække de ekstra udgifter, det medfører for os.

4.7 Vi påtager os intet økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser, der skyldes transportøren, eller hvis transportøren omdirigerer pakker til en anden agent end den valgte, f.eks. på grund af pladsmangel.

5. Fortrydelsesret og åbent køb

5.1 Vi tilbyder altid 30 dages åbent køb. Det medfører, at du i 30 dage fra og med modtagelsen af din pakke har mulighed for at sende din vare tilbage og få pengene tilbage for den. Udgiften til returfragten betales af dig som kunde. Kontakt vores kundeservice, hvis du vil benytte dig af åbent køb.

5.2 Ved fortrydelsesret og åbent køb gælder det, at varen skal returneres til os uanvendt i sin originalemballage og i originalemballage og/eller anden yderemballage, som sikrer, at varen returneres uskadt.

5.3 Skulle varen under returneringen være blevet håndteret på en måde, som vi ikke anser for nødvendig for at bevare dens egenskaber og funktion, er vi nødsaget til at beregne et fradrag for den værdiforringelse, der er sket. Det samme gælder ved eventuelle transportskader, som kan føres tilbage til mangelfuld emballage foretaget af dig som kunde.

5.4 Hvis du allerede har betalt for din vare, får du dine penge retur, efter at varen er ankommet hos os, og varens stand er blevet kontrolleret og godkendt. En tilbagebetaling sker normalt inden for 10 hverdage, efter returneringen er blevet modtaget. Hvis du betaler via faktura, og den ikke er betalt, påhviler det dig som kunde at meddele Klarna, at fakturaen skal sættes på hold, eller betalingsdatoen skal flyttes frem.

5.5 Du står som kunde for udgifterne til returnering ved brug af fortrydelsesret eller åbent køb.

5.6 Du har ansvar for risikoen ved returforsendelse. Risikoen indebærer bl.a., at din forsendelse bortkommer under forsendelsen. Anvend derfor gerne forsendelsesmetoder, hvor forsendelsen kan spores, og gem indleveringskvitteringen.

6. Garanti & Reklamation

6.1 Hvis ikke andet er angivet, omfattes alle vores produkter af 12 måneders garanti. Garantien dækker kun fabrikationsfejl og ikke fejl, som opstår, ved at produktet udsættes for ydre vold eller uagtsom anvendelse.

6.2 Konkrete eksempler på, hvad der ikke dækkes af garantien:

  • Defekter og skader relateret til tyveri, brand, vandskader eller skader, som er opstået, fordi produktet er blevet udsat for UV-stråling.
  • Skader eller fejl, som er forårsaget af fejlagtig anvendelse (slag, buler, knust materiale, fald osv.), ulykker eller uberettiget reparation/modificering.
  • Forandringer af udseende, skader og defekter på grund af normal slitage og alder.
  • Skader, fejl eller forandringer af udseende, som er forårsaget af, at produkterne er blevet vasket i opvaskemaskine.

6.3 Bemærk, at garantien ikke gælder varer, som er fejlbehæftede eller i stykker ved leveringen. Sådanne varer skal kontrolleres og reklameres af dig inden for 14 dage, efter at du har modtaget din pakke.

6.4 Kontakt vores kundeservice, hvis du vil reklamere en vare som følge af fabrikationsfejl, som dækkes af vores garanti, eller hvis du inden 14 dage fra bestillingsdatoen vil reklamere en vare, som ikke er i tilfredsstillende stand ved modtagelsen.

6.5 Vi kontrollerer og tester reklamerede returvarer i overensstemmelse med den fejlbeskrivelse, du angiver. Det er derfor vigtigt, at den er så udførlig som muligt. Hvis varen er fejlfri, kan du blive debiteret for en afgift for at dække vores udgifter.

6.6 Garantien kan ikke overlades til en anden part, men gælder kun for den person, som står på kvitteringen eller fakturaen. Kopi af kvittering eller bestillingsnummer skal kunne fremvises for at kunne gøre krav på garantien.

6.7 Instruktioner ved transportskade:

  • For hurtig behandling af ærindet skal du tage et tydeligt billede af det defekte gods og sende billedet til os pr. mail på support@goldenmoose.com.
  • Inkluder altid dit bestillingsnummer, når du kontakter vores kundeservice.
  • Reklamation ved transportskade skal ske inden 14 dage, eller efter at du har modtaget din bestilling, og det skal gøres ved den samme lejlighed. Det er således vigtigt, at du kontrollerer hele sendingen, inden du laver en reklamation.
  • Vi forbeholder os ret til enten at opkræve en efterbetaling for skadet gods eller sende en ny vare til kunden.
  • Er der tale om reklamationer, som vi tager tilbage for at teste, og det viser sig, at produktet er fejlfrit, debiteres du for samtlige fragtudgifter samt evt. administrationsudgifter.
  • I de tilfælde, hvor vi sender erstatningsprodukter og oplyser, at vi ønsker at få skadede varer retur, står vi for returfragten. Hvis kunden ikke sender varer tilbage, som han/hun har modtaget erstatningsprodukt for, debiteres kunden for alle udgifter såsom forsendelse, varens pris samt administrationsafgift.

7. Personoplysninger

7.1 Oplysninger om vores behandling af personoplysninger specificeres i vores integritetspolitik, som er en del af vores vilkår og dermed også godkendes i forbindelse med gennemførelse af en bestilling.

8. Force majeure

8.1 Faktorer som krig, naturkatastrofer, strejker, myndighedsbeslutninger, pandemi, udeblevne leveraner fra underleverandører, fordyrende omstændigheder samt lignende begivenheder, som ligger udenfor vores kontrol, skal henføres til force majeure, hvilket indebærer, at Barshopen i Stockholm AB fritages fra sine forpligtelser til at gennemføre indgåede aftaler. I en sådan situation kan dit køb blive ophævet.

9. Tvist

9.1 Eventuelle tvister løses i første omgang i diskussion med vores kundeservice. Vi følger Allmänna Reklamationsnämds anbefalinger og henviser i øvrigt til Europakommissionens værktøj til løsning af tvister på nettet http://ec.europa.eu/consumers/odr/

10. Immaterielle rettigheder

10.1 Alle tekster og billeder på denne hjemmeside tilhører Barshopen i Stockholm AB og beskyttes af svenske og internationale ophavsretslove.

11. Ændringer af købsvilkår

11.1 Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i vores købsvilkår.

Barshopen i Stockholm AB – organisationsnummer 556855-7523

Tulegatan 2A, 113 58 Stockholm

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn